-
Din handlekurv er tom.
Hvis du lurer på hvilke frakt og leveringsmuligheter du har når du bestiller hos Krystallfoto, har du kommet til rett plass. Du vil finne det meste av informasjon du skulle trenge under disse sidene. Bare benytt meny-systemet over for a navigere rundt.
Du kan velge å hente ordren din, etter avtale, hvis du bor i nærheten av Drammen hvor vi har våre lokaler. Ved å hente selv betaler du ingenting i frakt.
Vi benytter posten/bring som vår foretrukne leverandør av forsendelser som klimanøytral servicepakke. Vi sender til hele fastlandsnorge. Skulle du ønske å ha en ordre sendt utenfor fastlandsnorge eller ønsker å benytte en annen leverandør må du ta kontakt med oss før en ordre bestilles da vi må gi deg et prisestimat først.
Alle forsendelser innen fastlandsnorge koster 99,- kr. Alle forsendelser som overstiger 1500,- kr har fri frakt i fastlandsnorge. Dette vil automatisk komme opp som et valg hvis bestillingen er over 1500,- kr. Velger du å hente ordren selv på våre kontorer i Drammen er dette gratis.
Vi benytter normalt 1 virkedag på å tilvirke en ordre (avhengig av kompleksitet og antall) og ordren vil derfor være klar til henting eller forsendelse etter 1-2 virkedager. Hvor lang tid en forsendelse tar avhenger av når tid forsendelsen er levert på posten og hvor du bor i landet, men normalt 1-5 virkedager.
Dersom det oppdages en mangel eller feil ved varen etter mottak, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Mangelen eller feilen må rapporteres skriftlig til Krystallfoto, helst gjennom returskjemaet på www.krystallfoto.no/returskjema for å få et returnummer og videre instrukser for retur.
Kunden betaler for å få varen(e) sendt til Krystallfoto for undersøkelse på billigst mulig måte uten at det går ut over varens/varenes sikkerhet, da kunden bærer transportrisikoen. Varer sendt med postoppkrav vil ikke bli hentet.
Hvis det viser seg at varen(e) ikke hadde reklamasjonsrett vil kunden bli belastet for undersøkelsen og retur av varen(e).
Hvis reklamasjon er berettiget vil vi vil prøve å reparere skaden eller tilvirke nytt produkt og sende varen(e) tilbake så fort som mulig. Vi vil da tilbakebetale kundens utgifter ved transport til oss. Tilbakebetalingen vil normalt skje direkte til kundens bankkonto eller bli gitt som bonuspoeng for å kunne handle i nettbutikken etter avtale med kunden.
Hvis det mot formodning skulle oppstå gjentagende reklamasjon på samme varen(e) har kunden rett på få kjøpet hevet. Etter avtale, vil kunden tilbakebetales for varen(e) til kundens bankkonto, eller bli gitt som bonuspoeng i nettbutikken.
Reklamasjon gjelder ikke:
Hvis noe skulle være ødelagt når du mottar ordren din er det mest sannsynlig blitt ødelagt under forsendelse. Ta kontakt med oss så fort som mulig etter at du oppdager skaden(e). Ved sending som klimanøytral servicepakke er pakken også forsikret og vi kan ta det opp med posten vedrørende erstatning. Vi kan også da få arrangert å få nytt produkt tilvirket og sendt til deg.